08 December 2008

Trip To Teluk Kemang

Sabtu petang hari tu aku gerak gi Teluk Kemang.da lame kot aku idam nak mandi laut.tu yang tak kisah mandi kat pantai tak bape nak lawa.haha.bajet pon ciput je.so, tempat pon ciput je la.kan-kan.sebelum pergi cerita macam ramai je yang nak pergi.tup tup 7 orang je pergi.aku pon tak expect ramai yang pergi.sebab aku dah cukup paham kawan-kawan aku tu.yang penting aku dapat mandi laut.berape ramai aku tak peduli.hahaha

kire-kire kite orang gerak dari kuala lumpur dalam pukul 6 lebih kot.sebab tunggu member aku sorang tu balik keje.gile lambat balik.cis!!janji konon-konon lepas zohor.haih.pergi sane dengan 2 buah kereta.kereta aku dengan kereta member azhan.kereta azhan gile best weih.civic baru tu.kereta aku hanyelah kancil 660.manelah boleh nak bertanding kat lebuhraya.aku rase korang pon boleh pikir.so, aku bawak rilek-rilek je la.dalam kereta aku pon 3 orang je termasuk aku.boleh gak la rembat 110.hehe

on the way pergi Teluk Kemang, boleh lak jem kat nilai.jem gile-gile lak tu.maybe sebab jem kemalangan kot.takpun orang balik kampung.tu je kot yang aku pikir.aku pun redah jela.malas nak layan jem-jem.dah boring.jap lagi dorang message.dorang tunggu kat tol Port Dickson.aku pon cube la secepat yang boleh kesane.rembat punye rembat sampai la kat tol tu pukul 8.30 kot.sampai je aku kat situ,kiteorang terus bergerak nak cari tempat nak berkhemah.

bandar Port Dickson.gile meriah weih.pasar malam die.besar gile dow.boleh cramp kot jalan semua sekali.tapi aku tak pergi pon.penat kot nak berjalan.haha.aku singgah petronas je nak beli topup.dorang pon nak beli air.abes je teros gerak.kiteorang berkhemah kat pantai 2.tengok macam ok je tempat tu.sampai je terus punggah barang.lepas tu pacak khemah.siap-siap pasang khemah, nak prepare bakar ayam lak.aku lah di antara chief-cheif malam tu.haha.gempakkan *gile perasan*.banyak dow ayam.42 ketul.tak habis.di sambungnye keesokan harinya.

malam kiteorang terpakse berjage.bergilir-gilir tidur.di sebabkan 1 je khemah yang dibawa.haha.takkan nak sumbat 7 orang dalam khemah.tak boleh tidur la macam tu.aku tidur dulu.lepas tu aku bangun dalam pukul 3.lapar lak.bangun-bangun terus masak meggi.hehe.ombak gile kuat time tu.tak jauh kot dari tempat kiteorang.gile cuak.disebabkan boring berjage dengan member aku sorang ni, kiteorang pon tidur la jap kat luar.

esok pagi bangun dah cerah.teruja siot nak mandi laut.hehe.tapi elok gak bangun awal.sebab ade orang kat situ nak niaga.kire kiteorang dah curi port die la.tapi tak banyak pon curi.siket je.elok sume dah bangun.ape lagi..kasi terjun la.bedebush!!gile sejuk kaw-kae dow.2-3 kali gak aku naik.tak tahan.sambil naik tu aku breakfast jap.

mandinya mandi, ade brader tu offer kiteorang naik banana boat.murah je kot die offer kiteorang.1 kepala RM10 jalan jauh.tempat duduk ngam-ngam 7.memang cun.kiteorang pon ok je.elok naik je banana boat aku terase seram.brader tu pon gerak bot die.gile laju weih die bawa.perghh!!!seram dow.hahaha.semua jerit macam orang gile.jap lagi sampai kat tengah laut, die jatuhkan kiteorang.adoiyaiii!!semua sekali cuak.jatuh kat tengah-tengah laut.kalu tak ada safety jacket.serius dah lemas.haha

kiteorang pon naik banana bot tu balik.brader tu bawak jalan lagi.last sekali baru die jatuhkan kiteorang kat tempat ramai orang.time tu da tak cuak la.sebab dah tahu.yang first-first tu tak tau ape.tapi memang best gil.first time naik benda alah tu.hahaha

abes semua kiteorang prepare nak balik.kemas-kemas barang.mandi buang air garam yang masin gile-gile punye.then, balik ke kuala lumpur





4 comments:

  1. wee.. sonoknya kan g sana? tp ari tu aku g x pi pon psr mlm. pegi billion je. ekekke...

    ade cina mabuk2 dan bunge api tak?

    ReplyDelete
  2. owh.aku tak sempat pon rayau2.gi bundle je.besar weih bundle die.hehe

    tkde kot.mat rempit byk ah.

    ReplyDelete
  3. upload ler bnyak gamba lagi..
    best wooo!!
    p/s:sory x dpat flow korng.kne tlong mak aku wat rendang.trip pg melacca ngan mmbe aku pon x dpt pegi.seday giller.
    :-(

    ReplyDelete
  4. woi ejat!!tkpe la.aku paham situasi ko

    ReplyDelete