30 December 2008

berfikir

dalam seminggu ini aku selalu sahaja berfikir.berfikir tentang hidup aku yang tersangat la kusut.dan kadang-kadang aku tidak boleh sorok kekusutan aku.aku sangat stress.mungkin luaran aku nampak ok.memang aku jenis yang macam itu.tidak menunjuk sangat masalah yang menimpa aku.kerana aku tidak mahu orang di sekeliling aku pun turut merasa.biarlah aku seorang sahaja yang merasanya.aku lebih selesa.

perkara yang selalu sangat aku fikir ialah tentang kerja.kerja bagi sesetengah orang bagus.tapi bagi aku tidak rasanya.kerana kerja aku terlalu banyak masalah menimpa.mungkin syarikat kecil.itu aku tahu.tapi aku tetap tidak selesa.sesetengah orang kata kalau kita kerja sebab minat, kita akan seronok bekerja.tapi aku tidak meresakannya.lagi stress.itu tak kena, ini tak kena.aku tahu kau bos.tapi jangan buat pekerja macam ini.haih.

aku sudah letih berfikir.aku pun memang nak resign hujung bulan ini.tapi gaji masih tak dapat lagi.esok sudah 31 hari bulan.masih tak dapat lagi.siapa yang tak marah & stress.aku perlukan wang untuk mencari pekerjaan yang lebih baik."ya Allah..tenangkan pemikiran hambamu ini".
haih.mengeluh lagi aku.

kepada yang membaca entri ini, aku mintak maaf.aku menulis entri ini hanya untuk melepaskan masalah.tapi aku tahu ianya sedikit sahaja melegakan.Alhamdullilah.

p/s: selamat menyambut maal hijrah 1430h.semoga islam terus megah di serata dunia.amin

5 comments:

  1. jgn give up k. rezki ada di mana2. aku doakan ko.

    kerja kampeni kecik mmg cmtu. aku pon pernah kije klinik, bos melayu, nak gaji kena mintak2, baru cpat dpt. kalo x..die wat tak taw je. huhhh.

    salam maal hijrah.

    semoga 2009 ada sinar baru =)

    ReplyDelete
  2. oh.thnx kiss.aku dpt offer dr mmbe aku.keje kat cyber.dan aku masih fikir..

    salam..

    amin..semoga ko kawen cpt.hehe

    ReplyDelete
  3. takpe apes. entri apa2 pn kami semua suka membacanya. :)

    all the best to you.

    ReplyDelete
  4. aku bru je rse diri aku down gler lately ni.aku tau prasaan ko cane.

    cmon!!cheer up!!
    new year,new spirit beb!!

    ReplyDelete
  5. thnx weih!!aku akan cube mulakan yg baru.tunggulah ko bos!!

    ReplyDelete